Connect with us

Hiburan

Doakan Sahabat Dunia Akhir4t Saya, Dimasukkan Ke H0spital Akib4t Denggi

Published

on

Pelakon dan hos, Norman Hakim meminta doa ramai agar rakan selebritinya, Erra Fazira segera sembuh akibat Demam Denggi yang dialaminya, beberapa hari lalu.

Menerusi sekeping foto yang dikongsikan pelakon Pasrah itu, turut sama melawat Erra Fazira di wad ialah isterinya, Memey Suhaiza dan Abby Abadi.

Menurut Norman, Erra dibenarkan keluar hospital minggu hadapan sekiranya status kesihatan bertambah baik.

“Mohon doakan sahabat dunia akhirat saya errafazira dikurniakan kesembuhan dari denggi ye semua. Insya-Allah, kalau takde aral Isnin ni dah boleh discharge,” tulisnya optimis.

Perkongsian Norman turut disambut baik Erra yang turut meninggalkan respon di ruangan komen.

Pelakon filem Wangi itu mengucapkan terima kasih atas kunjungan melawat selain menyifatkan mereka sebagai sahabat yang baik.

 

Terdahulu memetik Harian Metro, Erra terpaksa dimasukkan ke sebuah pusat perubatan di Petaling Jaya akibat demam denggi.

Perkara tersebut dimaklumkan pembantu peribadi Erra, Sharendra Abd Razak.

Bintang itu pada awalnya hanya mengalami demam biasa sebelum mempunyai simptom demam denggi selepas disahkan doktor.

Norman dan Erra sebelum ini merupakan rakan hos bagi program bual bicara, Mingguan Wanita.

Sumber : media hiburan

Hiburan

G0sok Gigi Dulu Sebelum Pakai Mask, T4kut Men!ngg4l Sebab Hal Sendiri.Mark Adam

Published

on

By

Bermula 1 Ogos 2020, pemakaian pelitup mulut telah diwajibkan di kawasan sesak dan ramai orang bagi mencegah penularan wabak Covid-19.

Risau meningg4l sebab lain

Oleh hal yang demikian, sebagai penduduk di negara Malaysia, penyanyi terkenal, Mark Adam telah memuat naik gambar dirinya sedang memakai pelitup mulut dengan kapsyen mengingatkan orang ramai agar turut sama mengenakannya.

Namun, sambungan kapsyen tersebut terdengar lucu apabila dia telah memesan kepada orang ramai supaya menggosok gigi terlebih dahulu sebelum memakai pelitup mulut supaya tidak ‘meninggal’ disebabkan terbau nafas dari mulut sendiri.

KKM pun retweet okey!

Muat naik yang dilakukan Mark telah membuatkan pihak Kementerian Kesihatan Malaysia mengongsikan semula gambar dan kapsyen kelakar dari penyanyi kelahiran Filipina itu.

Terhibur betul!

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet turut sama terhibur dengan muat naik lucu penyanyi itu.

Walau bagaimanapun, nasihat Mark dalam pemakaian pelitup mulut seharusnya dipuji kerana sama-sama bekerjasama dengan mengikut SOP yang ditetapkan kerajaan bagi mengelakkan penularan pendemik Covid-19 di dalam negara.

Hahahaah dengarlah nasihat tu

Terhibur sangat ni

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Mark Adam / klm

Continue Reading

Hiburan

‘Mak Ayah Berpisah Dan Saya Dibesarkan Oleh’ – Neelofa Mula Bersuara Dan Cakap Pasal Sharnaaz

Published

on

By

Neelofa yang juga pengacara terkenal menyifatkan bekas abang iparnya yang juga pelakon, Sharnaaz Ahmad sebagai bapa bertanggungjawab terhadap anak hasil perkongsian hidup dengan kakaknya, Noor Nabila iaitu Jebat Jayden.

Neelofa berkata, Sharnaaz mengorbankan masa hampir setiap hari untuk berjumpa dan bersama Jebat dan perkara itu perlu dijadikan contoh oleh pasangan yang melalui pengalaman sama.

” Kes mereka sudah berlarutan lama sebab Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Jadi, apabila sudah selesai saya turut bersyukur dengan keputusan mereka berdua.

” Dalam masa sama saya rasa ada hikmah kenapa perkara ini diperlambatkan.

” Sebab dalam waktu itu hubungan Nabila dan Sharnaaz sangat pulih dari segi ‘co-parenting’.

” Sharnaaz seorang ayah yang sangat bertanggungjawab yang saya rasa korbankan masa dia hampir setiap hari untuk jumpa anak.

” Perkara itu perlu dijadikan contoh kepada mereka yang bercrai ada anak tapi kena ada masa untuk pergi jumpa.

” Sebab saya juga adalah dari keluarga yang bercrai yang mana mak dan ayah saya berpisah dan saya dibesarkan oleh ibu dan dia menjadi ibu tunggal selama beberapa tahun.

” Tapi, untuk seorang ayah datang tengok anak macam itu dengan kerap bukan mudah.

” Saya harap satu hari kalau Jebat tahu benda ini dan tengok rakaman video ini dia akan hargai.

” Orang yang dengar ini pun yang ada anak dan bercrai, kena juga ambil masa sebab ia sangat penting untuk anak itu hargai jalinan yang diberikan,” katanya.

Ditanya sejauh mana hubungan dengan pelakon filem Juvana itu, Neelofa yang baru muncul dengan program Next To Neelofa berkata, dia mahu menjadi neutral sahaja.

” Kalau boleh tak nak masuk campur. Saya harap dia dan Nabila kalau boleh duduk baik-baik, cakap baik-baik, komunikasi baik-baik dan ‘co parenting’ elok-elok, itu sudah cukup bagi saya.

” Tak perlulah saya nak menjadi kawan baik atau musuh. Saya hanya menjadi neutral saja, itu lebih baik,” katanya.

Terdahulu, Sharnaaz Noor Nabila sah bercrai pada 9 Julai lalu secara hakam di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan.

Pasangan itu berkahwin pada 31 Mac 2017 di sebuah hotel di Petaling Jaya, Selangor dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan seorang anak lelaki, Jebat Jayden yang bakal menginjak usia dua tahun Ogos ini.

Sumber : asiakini

Continue Reading

Hiburan

Wajah Mirip Cik Non, Netzen Ges4 Shuk Sahar Naslhatkan Ahli Keluarga

Published

on

By

Bersifat terbuka apabila ada yang menjadikan wajahnya yang mirip usahawan kosmetik kontroversi, Cik Non sebagai bahan jenaka, pelawak Shuk Sahar akui ramai yang tahu membezakan dan percaya itu bukan dirinya.

Shuk bagaimanapun tampil menzahirkan rasa terhidur apabila sehingga kini tidak putus-putus netizen mengaitkan dirinya dengan wanita terbabit.

“Saya akui, rasa kelakar sebenarnya tapi selagi tiada kaitan dengan kita saya terbuka dan menganggap perkara itu kelakar. Malah, saya rasa orang yang menyamakan muka saya dengan dia pun tahu itu tak betul.”

Ujar Shuk, beliau seakan terkejut apabila ada dalam kalangan pengguna media sosial yang memintanya menasihati ahli keluarganya untuk berkelakuan senonoh.


“Memang ada juga orang samakan atau orang tanya adakah itu adik atau kakak saya, walhal tak ada kena mengena pun dengan saya. Sampai ada yang suruh saya nasihatinya. Kalau betul itu adik-beradik saya, rasa aiblah juga.”

Tular sepotong video di media sosial baru-baru ini memaparkan aksi seorang wanita yang naik hantu di pintu masuk sebuah gedung perabot popular ibu kota gara-gara tidak dibenarkan masuk kerana tidak memakai pelitup muka.

Namun, wujud segelintir pihak yang mengambil kesempatan untuk berseloroh mengusik Shuk dengan menyatakan individu dalam video tersebut dilihat mirip dirinya dalam versi wanita.

Sumber : Gem pak

Continue Reading

Trending

error: Content is protected !!