Connect with us

Hiburan

“Dulu kutvk Neelofa, sekarang” – Sarah Hildebrand dikec4m netizen, buka kisah lama susulan tindakan buka tudung

Published

on

KETIKA pelakon dan pengacara Neelofa dipuji ramai kerana mengenakan purdah, aktres Sarah Hildebrand pula menerima nasib yang sebaliknya.

Menurut Sarah atau nama sebenar Nur Sarah Marie Hildebrand Asyraf Hildebrand, 30, dia menerima pelbagai mesej negatif termasuk dikaitkan dengan penghijrahan Neelofa.

“Saya menerima banyak mesej seperti ini! Untuk anda yang mengikuti saya sama ada ikhlas atau tidak… ini adalah contoh tentang sesuatu yang tak boleh dikatakan kepada seseorang.

“Jangan jadi macam ni. Ini bukan contoh yang baik dan saya tak mahu ada antara anda menjadi terlalu rendah sebegini (moral).

“Sekiranya peminat saya bersikap seperti ini, saya akan berasa malu,” katanya.

Luah4n Sarah di Instastory.

Sarah menulis luahan hatinya itu menerusi Instastory pada Jumaat.

Bersama kapsyen tersebut, dia turut memuat naik salah satu mesej peribadi yang diterima daripada netizen.

“Dulu kutuk Neelofa… sekarang Lofa dah berubah ke arah yang lebih baik tapi kau pula berubah ke arah… hmmm,” tulis netizen berkenaan.

Ingat sesiapa pun boleh berubah pada bila-bila masa. Akhirnya, apa yang penting ialah keikhlasan dan hati yang suci.

SARAH HILDEBRAND

PELAKON

Sebelum ini 2018, Sarah dikatakan pernah mengkrit1ik Neelofa kerana mengadakan pelancaran koleksi tudung jenamanya di sebuah kel4b malam.

Sementara itu, Sarah berkata setiap manusia boleh berubah dan apa yang penting adalah memiliki hati yang baik.

Malah, dia turut memuji peminat yang sentiasa memberikan mesej-mesej positif dan mendoakan yang terbaik untuk dia dan suami, Otto Gillen.

Sarah puji netizen beri kata-kata positif.

“Ingat sesiapa pun boleh berubah pada bila-bila masa. Akhirnya… apa yang penting ialah keikhlasan dan kesucian hati,” katanya.

Pada Rabu lalu, Otto menerusi Instagram berkata dia menyokong apa jua keputusan yang dibuat oleh aktres itu.

“Saya memberi sokongan penuh semua keputusan peribadi yang dibuatnya. Itu saja satu-satunya maklum balas saya. Jangan mesej saya,” tulisnya.

Sarah Hildebrand berkahwin dengan jejaka berdar4h kacukan Filipina dan Amerika Syarikat itu pada 3 November tahun lalu.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! SK

Sumber : M star

Hiburan

Vide0 : “Seorang Ank Kembar MeninggaI Dunia…” – Fazley Yaakob

Published

on

By

CEF selebriti terkenal Datuk  berkongsi pengalaman menyambut kelahiran anak lelaki sulungnya iaitu Fariedz sempena ulang tahun ke-12 kanak-kanak itu pada Khamis lalu.

Fazley, 42, berkata isterinya iaitu Datin Azrene Ahmad melalui pelbagai cabaran untuk mendapatkan cahaya mata pertama mereka itu.

Malah mereka juga kehilangan seorang anak lelaki yang juga merupakan kembar kepada Fariedz atau nama panggilan manjanya Payish.

Fazley berkongsi video koleksi momen bersama anak sulungnya.

“Mama perlu lalui banyak cabaran untuk dapatkan awak, malah kami kehilangan kembar lelaki awak.

“Saya masih ingat hari di mana kami bawa awak pulang ke rumah, mama masih lemah daripada pembed4han yang dilakukan.

“Saya perlu dukung awak yang kecil di tangan saya. Saya bantu mandikan awak dan bersihkan urri awak dan tanamkannya.

“Bergegas pulang untuk pelvk awak dengan bangganya, anak pertama saya,” katanya.

Anak lelaki sulung saya, anak pertama saya, Payish, dida sangat berbangga dengan awak.

Penyanyi yang popular menerusi lagu Asmara Ini turut memuat naik video koleksi anak sulungnya di laman Instagram.

Dalam pada itu, Fazley turut meluahkan rasa bangga melihat anaknya itu semakin membesar dengan baik.

Fariedz juga pernah mengikuti dia, isteri dan rakan baiknya iaitu penyanyi Imran Ajmain ke Tanah Suci, Makkah, pada awal tahun ini.

Rakaman Video ada di Bawah Sekali

Fazley bersama anak sulung, isteri dan rakan baiknya, Imran.

“Anak lelaki sulung saya, anak pertama saya, Payish. Dida sangat berbangga dengan awak.

Setahun sudah berlalu dan awak semakin membesar dengan baik.

“Alhamdulillah awal tahun ini awak dipilih menjadi tetamu Allah untuk pertama kali bersama dida, mama dan Nanan (Imran Ajmain).

“Awak cakap yang awak mohon pada Allah untuk dikurniakan kebahagian dan keluarga yang sentiasa menyayangi.

Saya sayang awak. Happy 12th birthday to you,” ujarnya.

Fazley mendirikan rumah tangga dengan Azrene pada 2006 dan selain Fariedz, mereka juga mempunyai tiga lagi cahaya mata.

Rakaman Video Boleh DITONTON KLIK SINI

Sumber : M star

Continue Reading

Hiburan

Baru saya tahu rupanya sayur perlu disimpan dalam peti ais, kata Nia Ramadhani

Published

on

By

Pasti ramai yang idamkan mertua yang tidak cerewet dan menerima segala kekurangan kita sebagai menantu.

Mungkin itulah yang sedang dialami oleh pelakon cantik molek dari Indonesia ,

Nia Ramadhani yang ternyata sangat gembira apabila keluarga mertua tidak kisah tabiat buruknya dan terima dia seadanya.

Biar menyedari keIakuan tersebut satu tabiat bruk, sikapnya langsung tidak menjadi masaIah buat ibu dan bapa mertuanya.

“Ayah dan ibu Ardi mnerima diri aku seadanya”

“Mungkin sebab mereka sudah melihat tabiat susaah bangun pagi aku ini sukkar untuk diubah,

jadi mereka menerimanya dengan berlapang dada,” ujar Nia.

Tambah bintang filem Suster Ngesot itu, mertuanya juga tahu bahawa dirinya tidak pndai mengupas kulit buah-buahan.

Justeru mereka tidak menyurruh Nia untuk mengupas buah menggunakan plsau kerana rlsau jari peIakon itu akan tercdera.

Terdahulu , peIakon jelita Indonesia itu pernah menjadi tumpuan wrgamaya apabila tidak tahu mengupas buah salak.

Menerusi laman s0sial Twitter, seorang pengguna thepilouge berkongsi p0tongan vldeo yang diambil daripada Instagram Story suami Nia,

Ardi Bakrie yang memaparkan telatah isterinya itu

“Tuhan menciptakan Nia Ramadhani kaya, cantik, body goals. Namun,

dia terlalu smpurna hingga Tuhan ciptakan dia tak boleh buka buah salak,” tulis pengguna tersebut sebagai keterangan

Menerusi video berdurasi 15 saat itu, Nia kelihatan sedang menikmati minum petang bersama suaminya di sebuah restoran.

Sumber : Kosmo

Siapa yang membesar dengan sinetron bawang merah bawang putih? jika ya,

mungkin anda kenal dengan watak bawang merah yang dilakonkan pelakon cantik Nia Ramadhani bukan?

Nampaknya selepas berjaya memecahkan telur, kisah pelakon terkenal Indonesia,

Nia Ramadhani menjadi bualan hangat netizen apabila dia mengakui tidak mengetahui bahawa sayur-sayuran boleh disimpan di dalam peti ais.

Memetik laporan Liputan6, Nia mengatakan dia berasa hairan apabila pembantu rumah memintanya mengalihkan sayur yang baru dibeli ke dalam peti ais.

“Memang sayur-sayuran masuk peti ais ya? Saya tak tahu, bukan biarkan begitu sahaja?,” tanya Nia.

“Ini untuk sayur, layu kalau dibiarkan begitu sahaja,” jawab pembantunya.

Dalam pada itu, menerusi video di laman YouTube Nyonya Bos, pelakon drama Bawang Merah Bawang Putih ini menunjukkan rumah mewah yang baru disewa olehnya itu.

Bagaimanapun, Nia berkata rumah tersebut bukan untuk diduduki oleh mereka sekeluarga tetapi untuk menempatkan seekor anjing peliharaan yang diberi nama Maximus Bakrie.

Difahamkan, rumah banglo tiga tingkat itu disewa dengan nilai 460 juta Rupiah atau RM129,000 bagi tempoh enam bulan.

SUMBER : MSTAR ONLINE

Continue Reading

Hiburan

“Tak Tahu Nak Gambarkan Pengalaman Tadi” – Siti Elizad Selesai Jalani Proses Pemindahan Embrio, Netzen Titipkn Doa

Published

on

By

Pelakon dan penyampai radio, Siti Elizad baru selesai menjalani proses ‘embryo transfer’ bagi meneruskan sesi rawatan kesuburan persenyawaan in-vitro (IVF) yang dijalaninya. 

Menerusi laman sosial Instagram, Elizad berkongsi beberapa keping foto selepas melakukan proses itu untuk tatapan umum. 

“Alhamdulillah syukur, baru selesai ‘embryo transfer’ hari ini. Semuanya berjalan lancar. Doakan yang terbaik buat kami ya.

“Nervous tunggu result akan datang nanti. Hanya mampu berdoa. Moga-moga adalah rezeki kami berdua. Selebihnya, kami hanya berserah padamu ya Allah. 

“Terima kasih Dr @dr.azlin dan @sophea_fertility dan semua nurse yang banyak membantu menenangkan saya tadi. Tak tahu nak gambarkan pengalaman tadi,” tulis Elizad di ruangan kapsyen.

 

Pemindahan embrio merupakan satu proses dimana embrio  yang sudah berkembang dimasukkan ke dalam uterus. 

Meninjau ke ruangan komen, ramai rakan selebriti dan wargamaya memberikan sokongan dan mendoakan agar usaha Elizad dan suami untuk mendapatkan zuriat ini dipermudahkan. 

“Banyakkan berehat, jangan buat kerja berat. Makan banyak buah kurma dan minum susu. Semoga ada rezeki, jangan putus asa. Perempuan selagi adanya period, tiada yang mustahil,” luah seorang wargamaya.

“Semoga Allah kurniakan sebaik-baik zuriat kepada Elizad dan suami. Insya-Allah ada rezeki untuk korang berdua,” kata seorang wargamaya.

“Amin, semoga embrio tersebut bertukar menjadi bayi yang sihat. Apa pun hasilnya nanti, awak patut berbangga. Tak ramai yang pergi sejauh ini,” sokong seorang wargamaya.

“Permudahkanlah urusan Elizad, mudahan mendapat bayi kembar,” komen seorang wargamaya.

“Jangan stress, sentiasa positif, rehat yang cukup, semoga Allah kurniakan zuriat yang sihat pada Elizad dan suami,” pesan seorang wargamaya lagi.

 

 

Sehingga kini, foto-foto tersebut telah mendapat hampir 38,000 tanda suka daripada warga Instagram.

Menerusi laporan Gempak pada 16 Februari 2020, Elizad mengumumkan dia berehat seketika dari mengacara program bual bicara Mingguan Wanita demi menjalani rawatan IVF.

Elizad dan suami, Shamsul Baharin Rahman sudah mendirikan rumah tangga sejak 2015 dan masih menantikan zuriat sulung mereka

Sumber : kakijalan

Continue Reading

Trending