Connect with us

Scroll Artikel Penuh Di Bawah

Vide0 : Ketika Lambaian Sayu Keluarga Tertuduh, Netizen Perasan Sesuatu yg Mengejvtkan

Published

on

MARANG: Seorang pelajar perempuan dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tvduhan membvnvh kenalannya.

Tertuduh didakwa di hadapan Majistret Engku Nurul Ain Engku Muda, mengikut Seksyen 3o2 Kanun Kes3ksaan.

Mengikut kertas pertudvhan, pelajar Tingkatan Enam itu didakwa membvnvh rakannya di sebuah rumah di Kampung Lubuk Batu, Jalan Bukit Tadok, Telemong, pada 1 November lalu antara jam 8.30 hingga 9.30 pagi.

Siti Nur Athirah dihadapkan ke Mahkamah Majistret Marang atas pertuduhan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. - NSTP/Ghazali Kori

Bagaimanapun, tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada tertvduh dan tiada jaminan ditawarkan.

S3ksyen 3o2 memperuntukkan hukuman m4t1 jika s4bit kesalahan.

Engku Nurul Ain kemudian menetapkan 10 Januari depan untuk sebutan semula kes di Mahk4mah Majistr3t Kuala Berang.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Amer Abu Bakar Abdullah, manakala tertvdvh diwakili peguam Yayasan Bantuan Guaman Kebangsaan, Mazlan Md Zain.

Terdahulu, tertuduh yang memakai pakaian lokap berwarna ungu dan bertudung hitam, tiba di perkarangan Mahkamah Majistret Marang, kira-kira jam 9.40 pagi.

Beberapa ahli keluarganya termasuk ayah dan ibu dilihat turut berada di perkarangan mahkamah berkenaan dan melambai tertvdvh.

Tertuduh dihadapkan ke Mahk4mah Majistret Marang atas pertudvhan mengikut S3ksyen 302 Kanvn Keseks4an.

Netizen Perasan Sesuatu yg Menyedihkan

Sila Tonton Video di Bawah Sekali

sumber : bharian

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll Artikel Penuh Di Bawah

Luahan kata nak kuar isIam. Padam Muhammad dan Bin Dalam Geran Tanah, Ini Alasan Sajat

Published

on

By

Selepas kontroversi memuat naik foto separuh b0gel di laman sosial Instagram (IG), nama Muhammad Sajjad atau lebih dikenali dengan nama Nur Sajat kembali menjadi bualan warganet.

Yang terbaru, pada Jumaat lalu Sajat telah memuat naik foto salinan geran rumahnya di IG, namun dia telah memadam perkataan ‘Muhammad’ dan ‘Bin’ yang tertera pada dokumen tersebut.

Tindakan Sajat disedari warganet dan rata-ratanya mengecam perbuatan Sajat serta membangkitkan isu jantina ahli perniagaan tersebut.

“Wei dia tutup nama depan dan tengah dia lah.


“Dia ingat dia tutup orang tak tahu kebenaran?

“Try hard nak jadi perempuan tapi benda official tetap tak dapat nak tipu. Yang tu lah menghantui diri dia. Sampai bila? Even kau ada semua Sajat,” antara komen yang ditulis warganet.

Tidak berdiam diri, Sajat telah membalas komen tersebut dan memberitahu sebab dia memadam nama penuhnya.

“Tutup takut orang buat jahat atau bomoh kita sis…Kita have-have kan,” tulisnya.

Tidak berhenti di situ, Sajat turut menyunting kapsyen yang ditulis pada gambar tersebut dengan menambah, sudah bosan dengan isu jantina mengaitkan dirinya.

“Bosan dengan isu yang pasti akan bangkit untuk posting ni!! Nama saya…Bin atau Binti tak menjadi masalah, yang penting rumah saya harga RM6.5 juta, OK!,” tulisnya.

Terdahulu, Sajat memuat naik foto geran tersebut untuk membuktikan kepada warganet yang mendakwa dia hanya menyewa banglo mewah milik jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri.

“Ramai kata saya menyewa rumah ini..Yes saya memang menyewa, menyewa dengan bank..cuma malas nak tunjuk jer..

“Apa apa pun, kita ambil sebagai semangat kita nak maju ke hadapan‼️, daripada kecam, kutuk mengutuk, hina menghina dan cepat melatah bila melihat sesuatu,” tulisnya.

“Mungkin Mereka Nak Aku Keluar Islam” Sajad Berhasrat Keluar Agama Dengan Sebab Yang Tak L0gik

Baru baru ini, media digemp4rkan dengan kr1t1kan orang ramai terhadap perbuatan seorang ahli perniagaan Malaysia yang dianggap tidak sen0n0h.

Sajat atau nama sebenar Muhammad Sajad tul4r di media sosial dan menjadi perhatian ramai ahli agama yang sudah banyak mengajak orang ramai yang beragama Islam supaya membo1kot dirinya.

Muat naik gambar ‘mengg0da’

Hal ini berlaku apabila Sajat telah memuat naik pelbagai gambar di akaun Instagram miliknya gambar yang mampu meros4kkan akhl4k umat Islam yang lain kerana terlalu s3ksi untuk mata yang memandang.

Meskipun ramai yang sudah banyak menasihati beliau supaya mengubah perangai yang beliau miliki demi kebaikan masyarakat sekeliling daripada terkena b4la bencana daripada Tuhan Yang Maha Esa.

“Baik aku keluar Islam”

Tambahan pula, baru baru ini Sajat memuat naik story beliau di Instagram, Sajat meluahkan rasa sed1h kerana dia menganggap dirinya menjadi cemvh4n orang ramai dan tidak ramai yang sukakan beliau.

Sehinggakan, dia sendiri menulis, “Kalau betul lah agama islam b3nci orang seperti aku, dan aku tak layak berpegang kepada agama islamku..dan semua orang nak jatuh hukvman terhadapku dengan melandaskan agama yang aku pegang..mungkin mereka lebih suka aku keluar demi mereka dapat pahala..sedih dan pilu untuk aku luahkan perkara ini..”, luah beliau.

Ramai berpendapat, dia mungkin berasa tertek4n lalu mengeluarkan kenyataan sebegitu kerana dirinya dianggap ditind4s kerana perbuatan yang telah dia lakukan selama ini.

Terdahulu, banyak juga ahli agama yang terdiri dari peserta Pencetus Ummah dan ustaz ustaz yang lain sudah menegurnya beberapa kali namun dia respon positif daripada Sajat meskipun sudah terang lagikan bersuluh perbuatannya itu sangat tidak berpatutan sebagai seorang muslim.

Akhirnya begitulah yang terjadi, Sajat beranggapan jika dirinya sudah tidak menganuti agama yang sudah dianuti ini, maka selesailah segala kec4man yang memb3lenggu dirinya.

Akan tetapi, masih ramai orang diluar sana masih prihatin dan mahu supaya Sajad diberi hidayah daripada Tuhan Yang Maha Pemberi Hidayah supaya beliau terus berubah menjadi yang terbaik.

Meskipun sebegitu, Sajad masih mahukan doa semua supaya dia mendapat nur cahaya ke arah yang lebih baik.

Moga moga ada satu jalan penyelesaian yang cukup bernas sehingga hal yang asyik diulang sama ini sudah pupus dan hilang begitu sahaja.

Apa pendapat anda?

Ha dah baca, jangan lupa komen yang baik baik sahaja!

Sumber : Instagram / rotikaya

Antaranya lagi

Ramai Orang Ingat Lan Solo Hidup Senang Lepas Buka Kedai Runcit. Ini Cerita Sebenarnya

MENJALANI kehidupan yang agak selesa selepas memulakan perniagaan runcit iaitu Solo Borneo Mart, penyanyi Lan Solo mengakui tidak terlepas daripada tanggapan negatif segelintir pihak.

Lan atau nama sebenarnya Mohamed Razlan Yusof, 35, berkata, dia sedar terdapat pihak yang menganggap rezeki dan kemewahan dikecapi hari ini datang secara mudah.

“Mungkin ramai yang nampak kehidupan kami selesa… bercuti sana-sini dengan anak-anak macam bukan orang susah.

“Mereka pertikaikan dari mana kami dapat duit banyak-banyak. Kami tak ada la tunjuk yang kami ni kaya raya di laman sosial. Kami bersederhana sahaja sebenarnya.

Lan dan isterinya, Sheila memulakan peniagaan makanan Borneo sejak November 2019.

“Orang ingat kami berjalan sana-sini beli itu beli ini, kami duduk goyang kaki agaknya.

“Selain bernyanyi saya juga berniaga, kadang-kadang orang tak faham benda-benda macam tu. Orang nampak yang indah-indah, orang tak nampak kami struggle daripada bawah,” katanya kepada mStar.

Lan bersama isterinya Nur Sheila Hassim memulakan perniagaan bekalan barangan kering dan basah dari Borneo iaitu Sabah, Sarawak dan Brunei sejak lapan bulan lalu.

Ceritanya, dia dan Sheila memulakan perniagaan secara kecil-kecilan selepas penyanyi itu sering mendapat kiriman barangan basah setiap kali membuat persembahan di Sabah dan Sarawak.

Sheila di salah sebuah gudang bekalan makanan basah dan kering di Sabah.

“Saya selalu ulang alik dari Sabah dan Sarawak untuk mengadakan persembahan. Jadi, ramai kenalan selalu kirim makanan dari sana.

“Ini memang makanan yang orang kata rare la, makanan legend keluarga Borneo.

“Bila banyak kiriman, saya dan isteri terfikir untuk buka kedai yang membekalkan makanan Borneo.

“Dari situ, kami terdetik untuk mulakan perniagaan kecil-kecilan dahulu. Kami ugrade sikit-sikit sampailah sekarang kami dah ada kedai,” ujarnya.

Bercerita tentang pengorbanan yang terpaksa dilalui pada awal perniagaan ini, Lan berkata banyak masa mereka bersama anak-anak terbuang kerana terlalu sibuk menguruskan bekalan barangan runcit.

Tambahnya, dia juga perlu bijak menguruskan masa antara kerjaya seni, perniagaan runcit serta keluarga dan teman-teman rapat.

“Memang banyak yang terpaksa kami korbankan sepanjang proses nak menjayakan perniagaan ni terutamanya masa dengan anak-anak… masa kami sendiri.

“Kadang-kadang isteri sibuk dengan kerja dia, saya pun sibuk dengan kerja saya… itu yang kami perlu buat di peringkat awal.

“Kadang-kadang kalau nak berjumpa dengan kawan-kawan pun kami akan berjumpa berdekatan dengan kedai saya sebab nak menguruskan kedai runcit ini memerlukan fokus yang lebih,” ujarnya.

Sumber : m star

Continue Reading

Scroll Artikel Penuh Di Bawah

Bila Budk Tadika Di Temubual Tentang Cara Lawan C0vid-19, Kita Kentut

Published

on

By

Bermula 1 Julai, kerajaan telah membenarkan pembukaan semula prasekolah dan tadika untuk memastikan kesejahteraan kanak-kanak berusia 4 hingga 6 tahun terjamin.

Ini termasuklah interaksi sosial yang penting untuk kesihatan mental mereka, di mana interaksi melalui atas talian didapati kurang berkesan.

Tambahan pula kanak-kanak juga tidak digalakkan untuk meluangkan terlalu banyak masa di hadapan skrin monitor.

Oleh kerana pembukaan prasekolah dan tadika adalah wajar, guru-guru tadika dan pihak pengurusan sekolah bertanggungjawab memastikan kanak-kanak dipantau mengikut keperluan SOP.

Sementara itu, ibu bapa juga dinasihatkan untuk mengajar dan mempersiapkan anak-anak dengan pengetahuan yang betul tentang penjagaan kebersihan untuk mengelakkan ris1ko jangk1tan Cov1d-19.

Antaranya adalah untuk selalu memakai hand sanitizer, memakai mask, dan mengekalkan penjarakkan sosial.

Seperti dalam sebuah laporan berkenaan pembukaan semula tadika oleh Buletin TV3, seorang kanak-kanak ditemubual tentang pengetahuannya berkenaan Cov1d-19.

Namun jawapannya mencvri perhatian ramai apabila adik bernama Muhammad Rifqi itu menyifatkan Cov1d-19 sebagai sesuatu yang tajam seperti dinosaur.

Apabila ditanyakan tentang cara untuk melawan Cov1d pula, kanak-kanak itu dengan teruja menjawab dengan cara k3ntut.

Rata-rata netizen cair melihat telatah comel adik itu, dan walaupun jawapannya lucu dan tidak relevan, ramai yang meninggalkan komen seolah-olah mengambil serius cara penyelesaiannya menggunakan k3ntut itu.

Di samping itu juga ada yang merasakan cuti PKP telah meningkatkan imaginasi kanak-kanak tersebut.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : hcl

Continue Reading

Scroll Artikel Penuh Di Bawah

Pasar PJ Old Town Tawar 1,000 Kerja Kosong Untuk Warga Tempatan Dengan Gaji RM2,000 Sebulan

Published

on

By

Pandemik C0VID-19 nyata menguji sisi lain manusia. Ia bukan sahaja menyebarkan wabaak, malah ketakutan dari segi ekonomi yang serba serbi tidak menentu sekarang.

Melalui laporan Harian Metro semalam, dilaporkan bahawa lebih 30,000 orang di dalam industri perhotelan di seluruh negara hilang pekerjaan,

lebih 10,000 dicutikan tanpa gaji dan lebih 6,000 pekerja dipotong gaji ekoran aktiviti perniagaan industri yang menguncup.

Lihat Salah Satu Norma Baharu Dalam Menyambut Hari Raya Aidilfitri Tahun Ini
Situasi ini jelas bahawa mungkin lebih ramai lagi akan hilang punca pendapatan, malah syarikat-syarikat besar juga mungkin akan gulung tikar dan ada yang sudah mencongak nasib mereka dikemudian hari.

Namun, di sebalik berita buruk, pasti ada baiknya. Terbaharu, para peniaga di Pasar Besar Jalan Othman Petaling Jaya telah mengatakan bahawa mereka mempunyai lebih 1,000 kerja kosong untuk diisi oleh rakyat Malaysia dengan bayaran gaji purata sekitar RM2,000 sebulan.

Mereka yang berminat dipersilakan untuk menghadiri temuduga sambil melihat-lihat persekitaraan pasar itu dan jika dipilih mereka turut diberi faedah seperti Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Naib Presiden Persatuan Pasar Jalan Othman, Raja Ratnam mengatakan bahawa sebelum ini, pasar Bandar Lama PJ ini bergantung kepada pekerja asing tetapi kebanyakan mereka baru-baru ini telah ditahan oleh Jabatan Imigresen,

jadi mereka kini ingin membuka ruang untuk warga tempatan dan mereka juga bersedia untuk membayarnya lebih tinggi daripada gaji minimum.

“Gaji harian antara RM70 dan RM80. Sebelum ini, kita tidak dapat memanggil penduduk tempatan untuk bekerja kerana waktu kerja yang awal dan melibatkan kerja yang berat.”

Namun disebabkan situasi kini yang tidak menentu dan semakin ramai yang mengganggur atau dibuang kerja.

Ratnam menyatakan bahawa ini adalah peluang yang perlu diambil bagi mendapatkan pekerjaan di salah sebuah dari 500 gerai yang ada di pasar ini.

Bagi Adun Bukit Gasing, Rajiv Rishyakaran berkata bahawa dengan menawarkan penduduk tempatan yang tidak bekerja dengan upah yang berpatutan, mereka mampu menjana pendapatan lebih dari RM2,000 sebulan.

“Mereka dapat menjana lebih dari RM2,000 sebulan dan ini lebih tinggi daripada gaji minimum iaitu RM1,200.
Bagaimanapun, pekerjaan ini memerlukan pekerjanya untuk datang bekerja pada waktu pagi,

” sebelum menambah, “Tidak ada had umur yang ditetapkan untuk tawaran bekerja di sini,” katanya.

Sebelum ini, Kementerian Wilayah Persekutuan turut menawarkan kerja buat mereka yang menganggur dengan gaji RM2,400 sebulan. Klik pautan di bawah untuk membaca.

Sumber : thevocket

Continue Reading

Trending