Connect with us

Dunia

Kes Hin4 Kem4luan Ikan Masin, Ini yg berlaku kpd Rey Utami Selepas Kena Svmbat Ke Pnjara

Published

on

Penyanyi dan YouTuber Indonesia, Rey Utami yang baru keluar dari penj4ra kerana menghin4 dan menc4larkan m4ruah pelakon Fairuz A Rafiq berb4u ikan masin bercerita mengenai perasaannya pertama kali disumb4t ke penj4ra.

Rey Utami mengaku mengalami kemvrungan ter-uk sewaktu fasa awal di penj3ra sehingga mahu membvnuh diri.

“Awal awal masuk saya kemurvngan dan tak terima kerana perlu menjalani hukvman di penj4ra.

“Pernah di suatu ketika saya ingin minum cecair peluntur lantai untuk meng4khiri hidvp,” katanya seperti diberitakan oleh media Indonesia.

Namun hasrat tersebut dim4atikan selepas dia mengingatkan diri bahawa sebagai seorang Muslim yang beriman, membvnuh diri tidak akan dapat menyelesaikan mas4lah.

“Jadi saya muhasabah diri. Saya ingatkan diri sebagai Muslim apapun ujian yang melanda jangan pernah putus asa. Jangan pernah sa4lahkan orang lain kerana semua yang terjadi atas kehendak Allah,” katanya.

Menurut Rey yang dipenj4rakan selama satu tahun empat bulan, dia pasti dirinya bukan satu satunya manusia yang berbuat kesal4han dan mempunyai masa silam yang k3lam.

Walaupun kej4dian kes mengh-ina kem4luan Fairuz berb4u ikan masin di saluran YouTubenya yang dilakukan bersama bekas suami pelakon itu, Galih Ginanjar dan suaminya, Pablo Benua memberi kes4n yang cukup mendalam buatnya, namun Rey kini sudah menerima dengan lapang dada.

“Saya percaya setiap orang punya masa lalu dan pernah berbuat s4lah. Cuma kejadi4n yang dialami berbeza beza.

“Jadi saya bukannya satu satu manusia yang merasakan hal atau mengalami sitvasi bvruk di kehidupan. Apapun saya tetap akan kembali kepada Allah,” kata Rey.

Malah sepanjang berada di dalam penj4ra, Rey Utami mengaku banyak mendekatkan diri dengan Allah sehingga akhirnya memutuskan berhijab saat masih menjalani hukvman.

Saat ini hanya Rey Utami yang dibebaskan, sementara Galih dan Pablo Benua masih berada di dalam penj4ra.

Instagram: @reyutami

Berikut merupakan fakta-fakta kes yang digelar ‘Trio Ikan Masin”:

1. Pada awal tahun 2020, dunia hiburan nusantara menjadi bualan ha4ngat dengan kes fitn4h sebagai ‘Trio Ikan Masin’ yang melibatkan Rey Utama, Benua Pablo, dan Galih Ginanjar. Mereka bertiga dihbkum kerana mencem4rkan nama b4ik pelakon Fairuz A Rafiq menerusi saluran YouTube.

2. Fairuz merupakan bekas isteri kepada aktor Galih Ginanjar. Kes bermula selepas Galih dikatakan telah membbrukkan nama baik Fairuz dan didakwa menceritakan hal perib4di secara terbuka dengan menceritakan a-ibnya ketika mereka masih bergelar suami isteri menerusi sebuah program talkshow yang disiarkan di laman YouTube.

3. Lebih membvrukkan keadaan, Galih meng3ibkan Fairuz dan mendakwa kem3luan bek3s isterinya berb3u seperti ikan masin!

4. Bukan hanya Galih, mahkamah turut menj3tuhkan hvkuman penj4ra setahun empat bulan dan setahun lapan bulan kepada dua YouTuber, Rey Tami dan Pablo Benua kerana menghi-na, menc4lar m4ruah Fairuz hingga mengalami tek4nan em0si.

5. Sewaktu perbicaraan kes kem4luan berbau ikan masin awal Februari lalu, Fairuz mengalami tek4anan em0si dan ketika prosiding perbicaraan berlangsung sekitar sejam, pelakon wanita itu diberikan rehat selama 15 minit kerana keadaannya yang terlalu lem4ah dan tidak berdaya.

6. Lebih huru-hara ketika Fairuz dibawa keluar dari bilik perbicaraan, pelakon itu tiba-tiba pengs4n sambil dip4pah oleh ahli keluarganya ke ruang rehat.

7. Walaupun Rey dibebaskan namun Benua dan Galih masih dipenj4arakan kerana hvkuman mereka lebih lama berbanding Rey.

Sekadar info, Rey merupakan vokalis kedua dalam single band Dadali yang berjudul Di Saat Aku Mencintaimu.

Foto: Kompas/Tribunenews

Dunia

“Patut minta itu ini semua dia bagi..” Nak tutup Salah, Intafemes Belikan lstri iPhone 12

Published

on

By

Sekian lama menanti, akhirnya iPhone 12 sudah memasuki pasaran Malaysia minggu lalu.

Bahkan, berlegar-legar di media sosial yang memaparkan individu menghadiahkan telefon keluar terbaharu itu

Sudah pasti kepada pasangannya atau orang tersayang sebagai tanda penghargaan.

Turut tak ketinggalan, Instafamous Chazynash juga tidak melepaskan peluang untuk membeli iPhone 12 Pro Max khas dihadiahkan untuk isterinya.

Namun, keadaan bertukar menjadi kurang baik selepas Chazynash memuat naik satu gambar.

Di mana memaparkan Instafamous tersebut berada di motor sambil memboceng perempuan lain!

Terkilan dengan gambar yang dikongsikan tersebut, isteri Chazynash meninggalkan komen berbaur amarah di ruangan posting berkenaan.

Rupanya nak coverline?

Perbuatan suaminya itu tak dapat diterima walaupun selama ini, dia dimewahkan dengan kebendaan.

Termasuklah menerima sebuah iPhone 12 Pro Max baru-baru ini daripada Chazynash.

Kejadian ini juga telah disedari oleh pengikut mereka di laman Instagram.

Ramai yang turut berseloroh pada komen yang ditinggalkan oleh isteri Chazynash itu.

 

 

Konpem Tdo Luar la Malam ni

Belen apa perut berbulu…”

Tak lama kemudian, Chazynash tampil menjernihkan situasi yang sedang menimpa diri.

Jelasnya, gadis tersebut bukanlah perempuan seperti yang disangkakan.

“Gadis” dibonceng itu sebenarnya ialah Pak Lawak atau lebih dikenali sebagai Danny Evans.

Dia merupakan kawan dan individu yang sering kali bekerjasama dalam FB Live serta menghasilkan content-content yang kelakar bersama Chazynash.

Foto ini sebenarnya telah diambil ketika Chazynash dan Danny Evans membuat penggambaran bersama.

Setelah segalanya terbongkar, ramai yang pecah perut dengan penjelasan Chazynash di komen isterinya itu.

Chazynash sangat popular dalam kalangan pegguna Instagram kerana, sering tampil dengan content-contentmerapu dan kelakar sehingga sangat menghiburkan ramai.

Semua sedia maklum bahawa Chazynash begitu terkenal dengan pembikinan video iklan lawak yang kreatif.

Ini bagi membantu jualan produk-produk tempatan dan barangan branded!

Lebih uniknya, iklan yang dihasilkan Instafamous ini setaraf dengan iklan komersial Thailand.

Jadi, tak hairanlah kalau video iklannya di IG dan FB, selalu mencecah ratusan ribu malah jutaan tontonan!

Dilamar bagi membintangi drama tv & telemovie!

Siapa sangka, atas kerja kerasnya menaikkan nama di Instagram, Instafamous ini turut berjaya menarik perhatian beberapa pihak produksi.

Ini untuk membintangi dalam drama tv dan juga telemovie!

Lakonan Chazynash bakal muncul dalam telemovie pertamanya menerusi Didie Bikin Filem, yang akan di tayangkan di RTM Tv1 pada hari Sabtu, 21 November 2020 pada jam 9 malam.

Korang juga boleh follow Instagram Chazynash untuk hiburkan diri dengan macam-macam lagi content lawak!

Kalau nak buat slot iklan lawak dengan Chazynash, boleh je roger kat situ.

Continue Reading

Dunia

HlNA KemaIuan Bau lkan Masin, Ini Yg BerIaku Seleps REY UTAMl Bebas Dipenjara 16 BuIan

Published

on

By

Youtuber Indonesia yang terpalit dengan kes hi1na kem4aluan berbau ikan masin, Rey Utmi kini dibeb4skan.

Menurut laporan Kompas, Rey yang menjalani humuman p3njara selama satu tahun empat bulan itu dibeb4skan pada 8 November lalu.

Berikut merupakan fakta-fakta kes yang digelar ‘Trio Ikan Masin”:

1. Pada awal tahun 2020, dunia hiburan nusantara menjadi bualan hangat dengan kes fi-tnah sebagai ‘Trio Ikan Masin’ yang melibatkan Rey Utama, Benua Pablo, dan Galih Ginanjar.

Mereka bertiga dihu-kum kerana mencem4rkan nama baik pelakon Fairuz A Rafiq menerusi saluran YouTube.

2. Fairuz merupakan bekas isteri kepada aktor Galih Ginanjar.

Kes bermula selepas Galih dikatakan telah memb-urukkan nama baik Fairuz

Dan did4kwa menceritakan hal perib4di secara terbuka dengan menceritakan ai-bnya

Ini ketika mereka masih bergelar suami isteri menerusi sebuah program talkshow yang disiarkan di laman YouTube.

3. Lebih memb-urukkan keadaan, Galih mengaibkan Fairuz dan mendakwa kem4luan bekas isterinya berbau seperti ikan m4sin!

4. Bukan hanya Galih, mahkamah turut menj4tuhkan hukvman penj4ra setahun empat bulan dan setahun lapan bulan

Tindakkan dikenakan kepada dua YouTuber, Rey Tami dan Pablo Benua kerana meng-hina, menc4lar marvah Fairuz hingga mengalami tek4nan em0si.

5. Sewaktu perbicaraan kes kem4luan berb4u ikan masin awal Februari lalu, Fairuz mengalami tek4nan em0si dan ketika prosiding perbicaraan berlangsung sekitar sejam

Pelakon wanita itu diberikan rehat selama 15 minit kerana keadaannya yang terlalu lem4h dan tidak berd4ya.

6. Lebih huru-hara ketika Fairuz dibawa keluar dari bilik perbicaraan.

Pelakon itu tiba-tiba pengs4n sambil dipapah oleh ahli keluarganya ke ruang rehat.

7. Walaupun Rey dibebaskan namun Benua dan Galih masih dipenj4rakan kerana huku-man mereka lebih lama berbanding Rey.

Sekadar info, Rey merupakan vokalis kedua dalam single band Dadali yang berjudul Di Saat Aku Mencintaimu.

Terdahulu, Pelakon Indonesia, Galih Ginanjar akan berdepan dengan hukuman pnjara maksimun selama enam tahun.

Ini kerana didakwa mencemarkan nama baik bekas isterinya, aktres Fairuz A Rafiq.

Menerusi sebuah program talkshow yang disiarkan di laman YouTube, Galih dikatakan telah memburukkan nama baik Fairuz.

Dan didakwa menceritakan hal peribadi secara terbuka dengan menceritakan aibnya ketika mereka masih bergelar suami isteri, lapor CNN Indonesia.

Fairuz membuat laporan polis selepas Galih secara terbuka bercerita kepada hos Rey Utami serta penonton lain mengenai hubungan sks antara mereka hanya bertahan selama 15 minit sahaja.

Lebih memburukkan keadaan, Galih mengaibkan Fairuz dan mendakwa kemluan bekas istrinya berbau seperti ikan masin!

Ekoran berang dengan dakwaan terbabit yang mengaibkan Fairuz, seluruh keluarga wanita itu marah.

Dan bertegas untuk memanjangkan perkara ini ke muka keadilan.

Sedikit info mengenai Galih, dia merupakan pelakon Indonesia yang dikenali menerusi gandingannya bersama Cinta Laura dalam sinetron Cinderella (Apakah Cinta Hanyalah Mimpi?) pada 2007.

Fairuz pula merupakan anak kepada penyanyi dangdut popular Indonesia, A. Rafiq dan aktif sebagai pelakon, model dan penyanyi.

Galih dan Fairuz dinikahkan pada 5 Mac 2011 namun bercerai pada tahun 2014 dan dikurniakan seorang anak, King Faaz Arafiq yang lahir pada tahun 2012.

Pada tahun 21 Mei 2017, Fairuz kembali menjadi isteri kepada pelakon Sonny Septian.

Isu Hina Kem4luan Aktres Berbau Ikan Masin, Anak Jadi Mngsa Bu-li Di Sekolah

Gara-gara enggan berdamai, anak kepada bekas pasangan pelakon Galih Ginanjar dan Fairuz A Rafiq menjadi mngsa buli di sekolah.

Menerusi laporan Liputan 6, anak tunggal pasangan itu, King Faaz Arafiq, 7, difahamkan turut sama terheret dalam kontr0versi terbabit.

Dedah suami Fairuz, Sonny Septian baru-baru ini, King Faaz die-jek dan dipanggil ‘Ikan Asin’ oleh rakan-rakan di sekolahnya hingga mencetuskan kem4rahannya.

HlNA Anu Bau lkan Masin, Ini Yg Berlaku Seleps REY UTAMl Beb4s Dipenjara 16 BuIan

Sementara itu, kata isteri Galih, Barbie Kumalasari, keadaan yang terjadi kepada anak tirinya itu merupakan kesan atas tindakan ibu bapanya sendiri.

“Ya risikolah terutama kepada anak-anak seperti itu. Semakin viral beritanya, pastinya anak juga menjadi mngsa.

“Dari awal lagi saya katakan, kasihan akan anak. Tetapi, rundingan untuk berdamai tidak mendapat respon positif,” kata Barbie.

Terdahulu, Fairuz masih belum bersedia menerima permohonan maaf daripada bekas suaminya itu selepas menghi-nanya.

Ini dengan mendakwa kem4luannya berbau ikan masin di sebuah saluran YouTube.

Fairuz menerima sepucuk surat permohonan maaf Galih.

Namun mempertikaikan tindakan pelakon lelaki itu yang seharusnya dilakukan terlebih awal.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Sumber : dbudaksitu

Continue Reading

Dunia

VIDE0 : “Penipu! Kata janda tapi masih ada suami & 3 anak..” Pengantin Perempuan Dihalau Bakal Mentua

Published

on

By

Gara-gara mengaku janda padahal masih mempunyai suami, pengantin baru ini dihalau oleh mertuanya sendiri dari pelaminan sehingga menelefon polis untuk datang ke tempat kejadian.

Suasana majlis perkahwinan yang sepatutnya menjadi hari bahagia bertukar menjadi tegang dalam kejadian

yang berlaku di sebuah gereja di Daerah Deli Serdang, Selasa 15 Oktober 2020.

Hasrat tetamu datang menyaksikan perkahwinan di antara Rina Boru Nasution, 26, dan TOni Sihombing, 32,

tidak kesampaian apabila majlis itu terpaksa dibatalkan.

Bukan kerana tidak saling mencintai, tetapi disebabkan ada pihak ketiga yang hadir membantah perkahwinan itu.

Bagaikan adegan dalam sinetron, suami kepada pengantin perempuan ke gereja bagi menghalang majlis itu diteruskan dan menegaskan dia adalah suami yang sah kepada wanita itu.

Keadaan serta-merta menjadi riuh, keluarga pengantin lelaki terkejut. Video dan gambar kejadian itu viral meluas di media sosial.

Dalam gambar tersebut menunjukkan pengantin perempuan diiringi anggota polis, sambil ditunjuk-tunjuk oleh para tetamu yang sedang membawang secara dekat.

Difahamkan, Rina sebelum ini mengaku janda ekoran kematian suaminya.

Tetapi pengakuan Rina itu ternyata bohong apabila suaminya datang pada hari kejadian.

Pihak gereja kemudian bertindak membatalkan perkahwinan tersebut.

Cincin emas yang telah disarungkan pada jari pengantin perempuan juga diambil secara paksa oleh keluarga pengantin lelaki.

“Dia penipu! Dia penipu! Kata janda, tetapi rupanya masih ada suami, tiga anak,”

jerit seorang lelaki yang kedengaran dalam video tersebut.

Ketua Polis Daerah Delitua, Efianto berkata, pihak keluarga pengantin lelaki meminta polis membawa wanita itu ke balai polis untuk tindakan lanjut.

Pihaknya turut menerima laporan polis dari suami wanita terbabit.

Ketika hendak dibawa ke balai, Rina meronta-ronta dan menangis kerana kesal dengan tindakan suami dan bakal mertuanya itu.

Polis menasihatkan Rina dan suaminya menyelesaikan hal itu dengan baik tanpa melibatkan kekerasan.

Pasangan itu bersetuju dengan tiada tindakan dikenakan terhadap Rina

Sumber : agensi

Continue Reading

Trending