Dunia

Gurauan Terakhir Seorang Rakan, Warganet K0ngsi Mesej Dengan Mngsa Tragls Sriwijaya Air

Semalam kita dikej0tkan dengan berita terhem.pasnya pesawat komersial Sriwijaya Air yang terput0s hubungan selepas berlepas dari ibu kota Jakarta menuju ke Pontianak.

Berita dari negara jiran Indonesia diterima dengan dukacita oleh rakyat Malaysia, pastinya ini bukan berita yang kita mahu dengar pada permulaan tahun 2021.

Dia yang berk0ngsi ciapan “From this to this” di laman Twitternya berkata, “Gurauan kau tidak kelakar, aku baru bangun tidur langsung menangis.”

Di dalam muat naik gambar Whatsapp, dia dan mngsa membalas ucapan terakhir sebelum mngsa naik pesawat dan menuju ke Pontianak.

Namun, ucapan “jaga diri” dan “semoga penerbangan selamat” berakhir dengan berita tra.gedi apabila media Indonesia melap0rkan terhem.pasnya kapal terbang Sriwijaya Air.

“Ini kau kan? Kau tak boleh pergi, kita baru sahaja bertemu,” katanya dalam satu hantaran mesej yang tidak langsung akan dibalas.

Ciapan lelaki ini telah mendapat perhatian ramai dan dik0ngsi lebih dari 6,000 pengguna Twitter. Rakyat Indonesia dan Malaysia turut memberikan mesej takziah kepadanya.

“Aku faham bagaimana rasanya kehilangan seorang sahabat, turut berduka cita ya,” kata Metta.

“Turut berduka, kalau aku jadi kamu pasti aku akan menangis sambil berfikir. Kamu kuat ya. Sentiasa berdoa semoga r0h ditempat bersama yang terbaik oleh Allah,” tulis Sasya Levi

“Erti patah hati yang sebenar, semoga semua yang ditinggalkan mampu tabah dan ikhlas. Semoga mngsa diberi tempat terbaik disisi-Nya,” kata Dita.

Pesawat jenis Boeing 737-500 yang membawa 62 penumpang dan anak kapal itu dilap0rkan terput0s hubungan selepas berlepas dari Lapangan Terbang Soekarno Hatta, Jakarta,jam 2.36 petang waktu Indonesia Barat.

Kontak terakhir pesawat itu dengan menara kawalan udara adalah pada jam 2.40 petang waktu Indonesia Timur. Pesawat itu dijadualkan tiba di Pontianak, jam 3.15 jam waktu Indonesia Timur (4.15 waktu Indonesia Barat). – Sumber dipetik dari The v0cket, Twitter

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! The Media

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *