Keluarga

Aku beIi umah prtama, diam2 suami beIi rmh kedua. Tak terfikir pun nak letak nama aku dan anak2. Aku tak sedihh tp aku nekad

Gambar sekadar hiasan. Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Assalamualaikum. Aku Mawar. Terima kasih admin kerana siarkan confessionku terdahulu. Pasti ramai yang berada atau hampir dengan situasiku, kerana rata-rata bersetuju. “Suami ni pinjamn saja”. Dgn aku suami sgt bkira, bila bg kadang2 amik balik. Aku…

Keluarga

Setiap kali dia angkat “JARI TENGAH” , aku tak boleh kawal, aku tewas hinggalah bf aku mengaku sesuatu

Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Assalamualaikum. Oleh kerana aku rasakan terlalu sesak di dalam dada, tapi aku tak boleh meluahkan kepada sesiapa demi menjaga aib, maka aku ingin berkongsi keadaan yang aku alami sekarang dan ingin meminta pendapat kalian. Aku perempuan berusia awal 30-an,…

Keluarga

Ank Samaan Ayh Kandung Berebut Harta Pusaka, MeninggI Dnia Sehari Sebelum Tau Keputsan

Seorang wanita di daerah di sini, sanggup bersekongkol dengan abangnya. Ini untuk memfailkan sa-man terhadap bapa kandungnya sendiri. Mereka menuntut sebanyak RM864,000 di Mhkamah Khas Timbang Tara Harta Pusaka. Kompas.com, melaporkan, Kuswadi, 85, disa-man anak keduanya Din, dan disokong oleh anak ketiganya, Masitah yang merupakan seorang peguam. Masitah dikatakan bersama abangnya, Din mengemukakan sa-man terhadap…

Keluarga

Luluh hati ibu, anak diejek ‘zombiee’ ketika keluar bermain

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Begitulah nasib yang menimpa seorang kanak-kanak berusia lima tahun yang mengalami masalah sumbing muka sejak lahir. Lebih menyedihkan, ibunya, Nurbustaniah Hussin, 25, yang juga ibu tunggal tiak mampu menampung perbelanjaan mereka kerana masih tidak bekerja ekoran Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi mengawal pandemik Cov-19. Kisah mereka mendapat…

Keluarga

Gaji R M1200, trkejut bila bos bagi rm127 je. Dia terkedu. Bila tuan rumah dtg kutip sewa, cepat2 dia ajak ank bini menyorok

Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Foto sekadar hiasan. Beberapa bulan lepas, seorang kawan saya nak beli handphone baru. Setelah 7 tahun guna handphone lama, memang kena beli yang baru juga untuk memudahkan urusan harian. Speaker rosak, bateri tahan hanya 30 minit. Kamera blur habis.…

Keluarga

Gadis Ni Nekad Letak Hantaran Rm700 Gara2 Bakal Suami Gaji Rendah. Masa Nak Akad Nikah Dengar Mas Kawin Yg Suami Lafazkan Buat Wanita Ini Trkejvt

Foto sekadar hiasan. Berbunga hati rasa. Memang wujud lelaki lelaki gentleman baik yang bekerja kuat. Selain confessor, salah seorangnya suami ku. Jangan risau ya sahabat sahabat ku yang masih bujang. Masa kalian, dengan orang yang tepat akan tiba. Sebelum berkahwin, memang terlalu banyak ujian. Sering jugak aku menangis, tetapi bukan kerana K. Tetapi kerana susahnya…

Keluarga

Isteri Kongsi Sikap PeIik Kapten Afwan Pada Pagi Sebelum Berlepas. Seakan Tahu Akan Pergi Selamanya

Sehingga saat ini, nasib menimpa Kapten Afwan, juruterbang Sriw1jaya Air SJ 182, masih belum diketahui meskipun harapan adalah tipis. Psawat yang dikendalikannya dilaporkan hilang di perairan Pulau Male dan Pulau Lancang, Kepulauan Seribu, Sabtu (9/1/2021). Ketua Rukun Tetangga (RT) Perumahan Bumi Cibinong Endah (BCE), Kabupaten Bogor, Agus Pramudibyo berkata, Kapten Afwan selalu berkongsi berita kepada…

Keluarga

Vide0 : Budk Dakwa DlDER4 Mama Papa, Bawa beg Kayuh Basikal Larl Rvmah Nenek, Ini Tindakkn yg Akan Dikenkan

Anak adalah ‘amanah’ Tuhan yang kurniakan kepada setiap insan bergelar ibu dan bapa. Kehadiran mereka sebagai penyeri hidup diiringi dengan tanggungjawab yang perlu digalas dan ditunaikan oleh ibu bapa. Namun, apabila ibu bapa gagal memahami erti sebenar ‘tanggungjawab’ terhadap anak-anak mereka. Maka bermulalah episod yang tidak diingini terjadi dalam sesebuah keluarga. Semalam, seorang pengguna laman…

Keluarga

VIDE0 : Over Kecoh Bila Dihulur RM 50, Mak Terus Gelabah Takut Rahsia Kantoi

Setiap anak mesti akan tahu beberapa rahsia daripada ibu bapa mereka. Sebagai penyimpan ‘amanah’ pasti akan meminta sesuatu untuk mendiamkan mulut anak. Kalau tak pasti akan timbul rasa gelabah kerana takut diketahui oleh ahli keluarga yang lain. Menerusi perkongsian di Tiktok, gadis bernama Misha dilihat datang kepada ibunya lalu menerima sekeping wang berjumlah Rm 50.…