Keluarga

“Mana mak”. Balik je rumah, mak usap2 kreta Ateh. Suapan terakhir, menitik2 air mata mak jtuh dlm pinggan

Jam 6.30 petang. Mak berdiri di depan pintu. Wajah Mak kelihatan resah. Mak tunggu adik bongsu balik dari sekolah agama. Ayah baru balik dari sawah. Ayah tanya Mak, “Along mana?’ Mak jawab, “ Ada di dapur tolong siapkan makan.” Ayah tanya Mak lagi,” Angah mana?” Mak jawab, “Angah mandi, baru balik main bola.” Ayah tanya…

Keluarga

5 Hari Lalu Pak Nan Ratapi KEMATlAN lsteri, Kini Dia Pula Dijemput lIahi

Kuala Terengganu : Baru baru ini viral seorang suami yang mer4tapi pemergian isteri tersayang akib4t C19, dalam video tersebut beliau hampir pengsan dipapah ahli keluarga sebaik melihat jen4zah isteri didalam van jn4zah melalui kawasan rumah sebelum dikbumikan ditanah perkburan diuruskan oleh petugas pengkebumian jen4zah C19. Melalui perk0ngsian yang tuIar dilaman sosial sebelum ini kisah di…

Keluarga

Disahkan Sakit Sejak Lahir.Adik Khayla Mmerlukan Bntuan K0s Pmbedahan Beserta Doa Kita

Penang : Seorang kanak2 perempuan berusia 5 tahun memerlukan dana RM65,000 bagi menampung kos pmbedahannya yg menghidapi penyakit Osteogenesis Imperfecta(tulang rapuh). Tidak boleh berjalan/berdiri. Khayla Adha Mirza telah disahkan sakit sejak lahir. Semasa umurnya genap sebulan, Khayla memulakan rawatan pamidoronate setiap 2 bulan selama 2 tahun dan selepas setahun setengah, Khayla beralih kepada rawatan zometa…

Keluarga

Jodoh,ajaI,rezeki semua tu rahsia. 12 tahun jadi ibu tunggal,Tak sangka jodoh dgn seorang lelaki 10 tahun lepas melalui

BAK kata pepatah, kalau dah jodoh tidak ke mana. Seorang wanita bergelar ibu tunggal selama 12 tahun tidak menyangka bertemu jodoh dengan lelaki yang menghantar mesej menerusi aplikasi WhatsApp untuk berkenalan, kira-kira 10 tahun lalu. Kisah perkenalannya menjadi tul4r selepas wanita itu memuat naik video ‘Kisah cinta mak-mak’ di aplikasi TikTok. Tema Omar (kanan) kagum dengan…

Keluarga

”Jiran suka melepak kt rumah sy, mandi makan kt rumah sy bt mcm rumah dia sendiri “ Hairan sngt, Sy pun mula tanya jiran lain mengenai dia sbb baru pindah sini.

Gambar sekadar hiasan.Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Salam, Sy penah cerita kan mengenai jiran sy yg suka duduk rumah sy dari pagi sampai kepetang. Kelmarin dia datang lagi dengan anak dia. Waktu tu sy dalam rumah. Dia pangil2 sy. Sy diam…

Keluarga

Pelik jam 6am, tiba2 suami kjut. Minta ampun dan pesan jgn tgk hp. Aku dah mula syak sesuatu

Foto sekadar hiasan Hi Assalamualaikum semua. Saya nak berkongsi cerita saya buat anda semua. Orang selalu cakap, duit bukan segalanya terutamanya dalam hubungan suami isteri yang mana saya setuju. Pendekkan cerita, kami ni orang biasa biasa je tak kaya pun, tak lah miskin sampai makan tak cukup. Alhamdulillah masih ada rezeki buat kami. So cerita…

Keluarga

‘Pergi’ SeteIah Ditidurkan. BrsaIin Didunia, Brpantang Di Akhlrat. Moga Syurga Buatmu

Kuala Lumpur : Seorang kakit4ngan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) men1nggal dun1a selepas hampir sebulan bert4rung dengan Covld19. Kakitangan itu, Sh4kiera Zulkifli dari Cawangan Kawalan Amalan Perubatan Swasta (CKAPS) KKM. KKM mengucapkan takziah kepada ahli keluarga Sh4kiera Zulkifli, salah seorang staf di Cawangan Kawalan Amalan Perubatan Swasta yang kembali ke RahmatuIIah, al-Fatihah, kata KKM dalam Facebook…

Keluarga

Vide0 : lbu Buntu Dua Ank Derita Disihir, Dirasuk Panjat Dinding Sampai Kena lkat

Seorang ibu melalui dugaan terbesar dalam hidup apabila dua orang anaknya, Aliya Mysara (Adik) dan Azri Daniel (Acik) dipercayai terkena ‘buatan’ individu yang tidak bertanggungjawab. Menerusi perkongsian di laman Facebook, Rozita Ramli memuat naik kisah mengenai anak-anaknya yang menderita hampir separuh nyawa sekali gus memohon doa orang ramai agar dua beradik tersebut diberikan kesembuhan. RAKAMAN…

Keluarga

Vide0 : Dah siap berinai, gadis menangis bakal suami hiIang di hari prnikahan bikin netzen sebaak

Majlis pernikahan sepatutnya menjadi hari paling bahagia buat pasangan pengantin. Lebih-lebih lagi bagi seorang wanita apabila telah disunting oleh jejaka yang sudi mengambilnya sebagai suri hati sepanjang hayat. RAKAMAN VIDEO 1-3 DI BAWAH SEKALI Namun, berbeza dengan seorang pengguna TikTok menggunakan nama akaun @sulongnakal90_ apabila hari tersebut menjadi hari yang paling sedih dan memalukan untuknya…

Keluarga

Tak Mampu Bayar Ubat, Psgn dgn Bayi Sakit ini Melarikan Diri, Tp Tindakan Pantas Staf Farmasi Ini Telah Membatalkan Hasrat Mereka

SABAN hari, kita disajikan dengan pelbagai kisah sedih mengenai kesusahan dan penderitaan rakyat negara ini. Terbaharu, tular pula kisah seorang wanita yang tidak mampu untuk membayar harga ubat-ubatan bayinya. Menurut saksi kejadian, Maidatul Baharuddin, 34, kejadian berlaku ketika dia membawa bapanya, Baharuddin Muda, 57, menerima rawatan di sebuah pusat perubatan di Kuala Terengganu, Terengganu, pada Khamis…