Hiburan

“Puas hati, dah berulang tengok” Apa yang cukup!, Hayfa dicer4i Adam buat ramai meremang

Semakin em0si penonton menyaksikan drama Risik Pada Hati yang kini masih bersiaran di kaca televisyen menerusi siaran TV3 di Slot Akasia apabila k0nflik dialami antara watak Hayfa, Adam dan Aisyah semakin ‘panas’ dengan mencvri tumpuan ramai sejak akhir-akhir ini.

Malah menerusi episod yang ke-27, drama Risik Pada Hati menjadi buah mulut penonton dengan pelbagai spekulasi apabila Hayfa lakonan daripada Ummi Nazeera yang meluahkan perasaannya kepada suami, Adam lakonan Alif Satar.

Meskipun terungkap penjelasan antara konflik dialami Adam dengan isteri keduanya, Aisyah namun luahan Hayfa mencetuskan ramai membuat pelbagai spekulasi yang mana ada yang yakin, dia rasa serba salah dan sengaja membuat sedemikian demi Adam dan Aisyah.

Walau bagaimanapun, penonton setia Risik Pada Hati begitu puas hati mendengarkan luahan Hayfa terhadap Adam dan lakonan Ummi Nazeera membuatkan ramai terkesan dan kagum dengan bakatnya apatah lagi setelah melihat bts atau video disebalik tabir lakonannya ini.

Hantaran video oleh pemilik akaun bernama, Ajuahmad_ tersebut mencvri tumpuan ramai dengan bts Risik Pada Hati yang merasa kagum juga kepada team drama terbabit yang diharapkan peminat agar drama itu juga menang anugerah selain lakonan Ummi Nazeera sebagai Hayfa turut dipuji ramai

“Terbaikkk….memg mantap setiap ungkapan. Dlm drama inj adalah realiti ,sekuat mana wanita seteguh mana wanita ,sebaik mana wanita akn Ada titik lelah,letih,serius memg power watak & skrip dlm drama ni…berulang Kali ayat ummi Nazeera , dengar & jelas,keikhlasan ,redho melepsskn .Cinta x semestinye memiliki…amat sakit bila ungkapan itu diluahkn…apapon memg best drama ni ” komen Ayu

” Hayfa byk berkorban demi suaminya.. Ni pun dia saja buat supaya suaminya lepaskan dia.. Dia nak suaminya bahagia dgn Aisya.. Dia taknak Adam tu terbeban sbb ada 2 isteri..

Dia rasa bersalah sbb pisahkan ibu dan anak sblm ni sbb tu Hayfa undur diri.. Tu saya rasa la sbb nampak sgt dia saja buat2 supaya Adam lepaskan dia.. kalau dia tak buat mcm tu dia tahu Adam takkan lepaskan..”komen netizan

” Berakhirlah 28 episod drama ‘Risik Pada Hati’

Hafya (isteri pertama) akhirnya memilih untuk undur diri. Atas sebab Adam (suami) selepas berkahwin dgn Aisya (isteri ke-2 yg dipinang sendiri oleh isteri pertama), sedikit demi sedikit berlaku kecenderungan hati dan kasih sayang dia kepada isteri ke 2 sahaja sehingga mengabaikan(banyak kali) perasaan isteri yg pertama. Tambah2 bila isteri ke 2 melahirkan anak. Berlakulah beberapa episod pengabaian perasaan terhadap Hayfa.

Sedih kalau tengok drama ni. Sangat2 dapat merasai kecemburuan,kesunyian dan keterlukaan dalam hati Hayfa. Aahhh nangis

Pengajaran Drama ni, seorang lelaki walau dia banyak harta,dia mungkin layak berpoligami dan adil dari segi wang ringgit. Tapi belum tentu dia dapat adil dari segi batin.

Jangan main2 ok, adil dari segi batin pun WAJIB. Bukan semata2 nafkah zahir sahaja.
Ketahuilah bahawa Allah swt memberi amaran kepada suami yg TIDAK ADIL DALAM PERASAANNYA KE ATAS PARA ISTERI.

Rujuk Surah An-Nisa’ ayat 129 Allah swt berfirman :

“Dan kamu tidak akan dapat berlaku adil di antara istri-istri(mu), walaupun kamu sangat ingin berbuat demikian, karena itu janganlah kamu terlalu cenderung (kepada yang kamu cintai), sehingga kamu biarkan yang lain terkatung-katung. Dan jika kamu mengadakan perbaikan dan memelihara diri (dari kecurangan), maka sungguh, Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang.”

Tafsir ayat :

Pada ayat ini Allah mengingatkan kepada mereka yang ingin berpoligami. Dan kamu, wahai para suami, tidak akan dapat berlaku adil yang mutlak dan sempurna dengan menyamakan cinta, kasih sayang, dan pemberian nafkah batin di antara isteri2mu, karena keadilan itu merupakan suatu hal yang sulit diwujudkan dan bahkan di luar batas kemampuan kamu, walaupun kamu dengan sungguh-sungguh sangat ingin berbuat demikian. Karena itu, janganlah kamu terlalu cenderung kepada perempuan-perempuan yang kamu cintai dan kamu ingin nikahi, sehingga kamu membiarkan istri yang lain terkatung-katung, seakan-akan mereka bukan isterimu, dan bukan isteri yang sudah kamu ceraikan. Dan jika kamu mengadakan perbaikan atas kesalahan dan perbuatan dosa yang telah kamu lakukan sebelumnya dan selalu memelihara diri dari kecurangan, maka sungguh, Allah Maha Pengampun atas dosa-dosa yang kamu lakukan, Maha Penyayang dengan memberikan rahmat kepadamu.

-Lelaki, sebelum mahu berpoligami,tambahlah ilmu. Sungguh,lelaki yg jahil ilmu agama, tak layak berpoligami. Maka melepaskan adalah cara yg terbaik utk keselamatan dunia akhirat.

Drama Risik Pada Hati ‘usik’ jiwa penonton wanita

WANITA mana yang mahu dirinya dimadukan oleh suami tercinta, namun itu kisah yang dipaparkan dalam drama popular ketika ini, Risik Pada Hati.

Membariskan pelakon hebat seperti Ummi Nazeera sebagai Hayfa, Zara Zya (Aisya) dan Alif Satar (Adam), drama adaptasi novel karya Hanni Ramsul tersebut merupakan arahan Pali Yahya.

Drama tersebut ternyata berjaya mengusik jiwa penonton terutamanya golongan wanita yang terkesan dengan pengorbanan Hayfa yang rela dimadukan demi kebahagiaan suami tercinta, Adam bagi mendapatkan zuriat sendiri.

Rata-rata penonton turut melahirkan rasa simpati terhadap watak Hayfa malah ada yang menyamakan nasib mereka dengan wanita itu kerana masih belum dikurniakan zuriat selepas sekian lama mendirikan rumah tangga.

“Cerita ini bagus. Saya sebagai seorang wanita memang terkesan dengan jalan ceritanya, sedih sangat. Kuatkanlah hati isteri pertama, Hayfa,” komen seorang netizen.

“Cerita ini buat terkenangkan nasib diri. Tak sekuat Hayfa yang rela dimadukan tetapi kasihan juga dengan watak Aisya,” luah seorang lagi penonton.

Sumber : IayanduIu

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *