Semasa

“Saya takde memaIukan poIis dan kenapa TV3 999 boleh Iive” pegawai wanita ini akhirnya tampil buat penjelasan!

Korang semua mesti tahu kan, baru-baru ini seorang pegawai polis wanita telah dikec4m tervk oleh netizen selepas dia membuat TikTok live ketika melakukan serbuan di pusat hiburan.

Live tersebut dikatakan telah mendapat tontonan lebih dari 1.2K orang bagaimanapun video yang sempat dirakamkan itu telah tular dan membuatkan ramai netizen mempersoalkan etika pekerjaannya sebagai seorang pegawai polis. Lagi-lagi masa tengah membuat tugasan.

Ekoran ini, pegawai polis dari Jabatan Narkotik Bukit Aman dikatakan telah memberikan responnya terhadap kec4man orang ramai.

Penjelasan tersebut dimuat naik oleh Facebook Kaki Viral Terkini yang telah kongsikan perbualan didakwa dari Telegram di mana pegawai wanita ini telah mengambil masa untuk menjawab beberapa persoalan netizen.

Dalam penjelasan tersebut, wanita ini menegaskan yang dia tak bersalah serta turut membuat perbandingan rancangan TV seperti 999 yang turut menunjukkan klip serbuan polis yang dibuat.

Saya tak bersalah. Kenapa TV3 999 boleh live masuk tv siaran langsung 1 dunia melihat sewaktu membuat serbuan dan lain-lain.”

Tambahnya lagi, ketika live itu juga, dia tidak menyebut apa-apa yang boleh mem4lukan nama Polis Diraja Malaysia.

Semasa live TikTok itu juga, saya tidak mem4lukan polis atau mengeluarkan kata-kata yang memalukan polis. Tiada.”

Tak cukup dengan itu, wanita ini did4kwa turut menyamakan tindakannya seperti Pengarah yang membuat sidang media menunjukkan barang bukti d4dah dan lain-lain.

Mengapa pihak JIPs tak mahu ambil tindakan? Undang-undang hanya terpakai untuk bawahan sahaja?”

Seterusnya wanita ini menjelaskan tujuan dia membuat live tersebut adalah untuk mempromosikan perniagaan kecil-kecilannya dan mahu mencari rezeki yang lebih untuk anak-anaknya.

Sumber : L0bakmerah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *